Beste bewoners,
De afgelopen week is het heerlijk zonnig geweest. De temperatuur voelt al echt lenteachtig aan. Dat zorgt voor een fijne sfeer buiten. In deze update praten wij u graag bij over de werkzaamheden.
Algemene opmerking geveltuintjes
Leuk om al die aanmeldingen te ontvangen voor de geveltuintjes! Dit houden we netjes bij in een overzicht. Het kan zijn dat we al voorbij uw huis zijn met de bestrating, maar dat betekent niet dat we u vergeten! In de aankomende weken gaan we de vele geveltuintjes aanbrengen.
Fase 16A – Burgemeester Martenssingel
Het is u vast al opgevallen; deze fase tussen de F.W. Reitzstraat en de IJssellaan is gereed en opengesteld voor al het verkeer! Het is een belangrijke straat in de wijk en het openstellen draagt bij aan de bereikbaarheid in de wijk.
Momenteel ligt er nog veel zand op de weg. Dit noemen we ‘brekerzand’. Het verkeer verspreidt dit zand wat vervolgens tussen de stenen gaat zitten. Dit voorkomt bijvoorbeeld spoorvorming maar ook de groei van onkruid.
Werkzaamheden fase 15 – Ijssellaan
Hier verloopt ons werk voorspoedig! We zijn nog in een klein gedeelte van het werkvak bezig met het aanbrengen van het nieuwe hemelwaterriool. Vanaf de kruising met de F.W. Reitzstraat werken we aan leggen van de bestrating. Zo werken we toe richting de kruising met de Kwekerij.
De stoepranden liggen al op hun plek en ook is er een start gemaakt met het aanbrengen van de stoepen. Daarnaast zijn we druk bezig met het inrichten van de parkeervakken.
Doorkijkje volgend werkvak
Graag nemen wij u mee in een doorkijkje naar het volgende werkvak. Dit gaat fase 19D worden. Deze speelt zich af in de Burgemeester Martensstraat vanaf huisnummer 21 tot aan de kruising met de Fluwelensingel. De eerste vooraankondigingen worden volgende week al geplaatst. We verwachten hier eind april/begin mei te starten.
Dit is een erg bewerkelijk stuk, met name door de vele kabels en leidingen die hier liggen. Daarnaast zorgt de drukke verkeerssituatie daar voor een extra uitdaging.