Weekupdate 1 mei

Geschreven op 01/05/2026
Team Jos Scholman

Beste bewoners,
Koningsdag ligt achter ons en vandaag voelt het bijna als zomer. De zon laat zich goed zien en de temperatuur loopt flink op. In deze update praten wij u graag bij over de werkzaamheden.

Start nieuw werkvak; fase 19D Burgemeester Martensstraat
Zoals bekend, starten wij op donderdag 30 april om 07.00 uur in werkvak fase 19D in de Burgemeester Martensstraat. De omwonenden hebben hier vorige week een brief over ontvangen. Hier gaan wij eerst een nieuwe rioolaansluiting maken. Vervolgens bestraten we het dicht met tijdelijke bestrating, aangezien we hier na de bouwvak terugkomen om ook de volledige reconstructie uit te voeren.

Bewoners aan het werkvak bieden op de Burgemeester Martenssingel tegenover de keet hun huisvuil aan. De exacte locatie ziet u op onderstaande afbeelding. Dit geldt ook voor bewoners van de Fluwelensingel die normaliter hun huisvuil aanbieden aan de Burgemeester Martensstraat.



Voortgang IJssellaan fase 15A
Onze werkzaamheden verlopen hier goed. Onze opbouwploeg is hard bezig om de definitieve bestrating aan te brengen. Hier zit ook een kruisingsvlak en dit is altijd een bewerkelijk stuk. Gelijktijdig voert onze rioolploeg werkzaamheden uit om de openbare verlichting aan te leggen.

Vrijdag 15 mei einde dag stellen we dit gedeelte van de weg weer open voor al het verkeer.

Gemaal F.W. Reitzstraat
Woensdag 6 mei voert het bedrijf Gebroeders van Vliet werkzaamheden uit aan het gemaal. Dit is ter hoogte van de F.W. Reitzstraat 77. Zij gaan hier de pompinstallatie vervangen. Dit duurt één dag en heeft weinig impact op de bereikbaarheid. Houdt er wel rekening mee dat u soms een paar minuten moet wachten waarna u onder begeleiding van ons verder kunt rijden.

Doorkijk volgend werkvak
Graag nemen wij u weer mee in het doorkijkje naar het volgende werkvak. Dit zal, wederom, in het zuidelijke deel van de IJssellaan zijn. Het gaat hier om fase 15B en 15C. Omwonenden ontvangen hier binnenkort een brief over.