Weekupdate 27 maart

Geschreven op 27/03/2026
Team Jos Scholman

Beste bewoners,
April komt eraan, maar het weer doet nog even alsof het winter is. De afgelopen week is het flink wisselend, met zelfs nog wat sneeuw. We hopen dat de winterjas nog binnen handbereik ligt! In deze update nemen wij u mee in de werkzaamheden.

Technisch mankement app
Helaas is het nog niet gelukt het probleem in de ‘stel uw vraag’ optie te verhelpen. Daarom het verzoek om rechtstreeks te mailen naar korthaarlem@josscholman.nl
Zo zijn we er zeker van dat er geen vragen onbeantwoord blijven.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Bestrating IJssellaan
Onze laatste werkzaamheden in dit gedeelte van de IJssellaan komen in zicht! We brengen hier de laatste bestrating aan en volgende week starten we met het inrichten van de geveltuintjes en het maken van de opstapjes.

Maandag 30 maart aan het einde van de dag stellen we dit gedeelte van de IJsselaan weer open voor al het verkeer! Dat betekent dat u vanaf de Karnemelkssloot weer de Burgemeester Martenssingel kunt bereiken.

Werkvak Burgemeester Martenssingel fase 16A
Vandaag, vrijdag 27 maart, hebben wij de laatste rioolwerkzaamheden in dit werkvak uitgevoerd. Dat is goed nieuws, want dat betekent dat we weer gaan opbouwen naar de definitieve situatie. Aanstaande maandag 30 maart begint onze opbouwploeg met het aanbrengen van de fundatie van de weg, maar ook de parkeervakken en stoep. Aansluitend starten we dan met het bestraten, waarbij we werken van buiten naar binnen. Deze werkwijze is waarschijnlijk al bekend bij u omdat we dit altijd toepassen, maar het betekent dat we beginnen met het bestraten van de stoep, vervolgens de parkeervakken en tot slot de rijbaan.

Nieuw werkvak IJssellaan; fase 15A
Naar verwachting starten wij woensdag 1 april in het nieuwe werkvak in de IJssellaan. Dat betekent het opbreken van de oude bestrating om vervolgens de rioolwerkzaamheden uit te voeren.

Om de bereikbaarheid te vergroten, brengen wij een bypass aan in de Kwekerij. Deze bypass, ook wel omleiding, zorgt ervoor dat De Kwekerij en achterliggende straten bereikbaar blijft.