Beste bewoners,
We hebben weer een wekelijkse update voor u klaar staan! Lees snel verder om meer te weten te komen. 🚧👷♂️
IJssellaan fase 15B en 15C
Misschien heeft u het al gezien: in fase 15B zijn de stoepen inmiddels aangelegd. We hoeven hier alleen de rijbaan nog aan te leggen. Zodra deze werkzaamheden zijn afgerond, is fase 15B gereed.
Op dit moment verwijderen we de laatste fundering binnen fase 15C. Daarna starten we met de rioolwerkzaamheden. Vervolgens leggen de stratenmakers de stoepen en de rijbaan aan.
We verwachten dat deze werkzaamheden vóór de bouwvak klaar zijn. Onze laatste werkdag is op donderdag 16 juli.
Start fasering 19A en 16D
Komende maandag (22 juni) starten wij met de fases 19A en 16D. Daarom sluiten we de kruising van de Burgemeester Martenssingel en de IJssellaan bij cafetaria Willy af. Direct omwonenden hebben een brief ontvangen met meer informatie over de werkzaamheden en planning.
Wat gaan we hier doen?
We breken eerst de straat open. Daarbij werken we van buiten naar binnen. We beginnen met de stoep en daarna breken we de rijbaan open.
Vervolgens verlengen we het riool. Zo kunnen we vuilwater en regenwater goed afvoeren. We leggen een gescheiden rioolsysteem aan dat klaar is voor de toekomst.
Zodra het riool klaar is, leggen we eerst de stoep terug. Daarna herstellen we de rijbaan. Op deze manier hoeven vrachtwagens en machines niet over het nieuwe werk te rijden. Zo voorkomen we schade aan de nieuwe bestrating.
Doorkijkje na de bouwvak
Zoals net genoemd is onze laatste werkdag op donderdag 16 juli.
Half september starten we met werkzaamheden aan de Fluwelensingel en de Burgemeester Martensstraat, tot aan de IJssellaan. Dit gaat om fases 19D, 19C, 19B en 16C. Op dit moment weten we nog niet hoelang deze werkzaamheden duren. Tijdens het graven controleert een archeoloog van de gemeente Gouda de grond. Daarom kunnen we de planning nog niet precies aangeven.
Geveltuintjes
We hebben het al vaker genoemd in eerdere updates, maar hierbij nog een herinnering. U kunt nog steeds een geveltuintje aanvragen. We hebben al veel aanvragen ontvangen.
Bent u het vergeten en wilt u alsnog een geveltuintje? Stuur ons dan een bericht of spreek een van onze medewerkers buiten aan. Als service komen we graag bij u terug om dit alsnog voor u te regelen!
Inloop uur dinsdag 10.00-11.00 uur
Iedere dinsdag zijn wij van 10.00 tot 11.00 uur aanwezig in de bouwkeet. U kunt dan bij ons terecht met vragen over het project, de planning of andere zaken.
Heeft u een vraag? Kom gerust langs. We helpen u graag!
Parkeerverboden
Let u er alstublieft op dat u zich houdt aan de parkeerverboden.
Staat uw voertuig binnen het werkvak? Dan zijn wij genoodzaakt het voertuig weg te laten slepen. De kosten hiervoor bedragen € 425,- en zijn voor uw eigen rekening.
Controleer daarom goed waar u uw voertuig parkeert. Zo voorkomt u onnodige kosten.
We wensen u een fijne week toe! ☀️





